loading...
فانی وال
اکانت ویژه ی فانی وال
بزودی راه اندازی میشود

توجه کاربران عزيز

هر چیزی رو می تونید تویففانی وال بفروشید،فعلا فقط طرح کتاب و برنامه راه اندازی شده،با فروش محصولات خودتون در فانی وال از ما حمایت کنید.

آریا بازدید : 53 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)
 

مقایسه دوربین 6 پرچمدار: اکسپریا Z3، آی‌فون 6، نوت 4، ال‌جی G3، اچ‌تی‌سی M8‌ و هواوی P7 (به‌روز شد)

camera-phones3

دوربین عکاسی، یکی از بخش‌های بسیار مهم در بین گوشی‌های امروزی محسوب می‌شود، جایی که کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند تا با انواع روش‌های فنی و تبلیغاتی، خود را نسبت به رقبا برتر نشان بدهند.

حال به این بهانه، ما بر آن شدیم تا از 6 پرچم‌دار این روزهای بازار از 6 سازنده مختلف دعوت به عمل بیاوریم تا ضمن حضور در جمع صمیمی ما، در 10 قسمت مختلف، توانایی دوربین خودشان را با سایرین به نمایش بگذارند. خب این 6 گوشی چه مدل‌هایی هستند؟ واقعا نمی‌دانید؟ مگر تیتر را نخوانده‌اید!

از اپل مغرور، ما آی‌فون 6 با دوربین 8 مگاپیکسلی (با فلاش دوگانه LED) و دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسلی دعوت کردیم که حداقل در اعداد و ارقام پیکسل‌ها، چنین غروری برای آن پسندیده به نظر نمی‌رسد!

از کمپانی اچ‌تی‌سی سر به زیر، ما مدل آهنین موسوم به اچ‌تی‌سی وان M8 با دوربین اولترا پیکسل (به ادعای خود سازنده البته!) که دارای دو لنز 4 مگاپیکسلی است و برای عکاسی، فقط یکی از آن‌ها کار می‌کند (با فلاش دوگانه LED) به همراه دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی (تنها مدلی که دوربین جلویی آن از پشتی‌اش، مگاپیکسل بالاتری دارد) را به جمع خودمان افزودیم.

از ال‌جی مهربان، پرچمدار خاص آن یعنی G3 را وارد آزمایشگاه کردیم. گوشی هوشمندی که مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی (با فلاش دوگانه LED)، فوکوس لیزری و دوربین جلویی 2.1 مگاپیکسلی بود.

از سامسونگ زرنگ، آخرین فبلت این کمپانی یعنی گلکسی نوت4 با نوار فلزی و هیبت بزرگش را به گروه‌مان اضافه کردیم تا با دوربین 16 مگاپیکسلی (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 3.7 مگاپیکسلی‌اش، برای ما هنرنمایی کند.

از سونی دوست داشتنی، اکسپریا Z3 مهمان ما بود تا بلکه به لطف دوربین 20.7 مگاپیکسلی که بالاترین تعداد پیکسل را در بین مدل‌های اندرویدی دارید (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 2.2 مگاپیکسلی، تصاویر خاطره انگیزی را شکار کند.

از هواوی با اعتماد به نفس، گوشی ظریف اسند P7 کاندیدای حضور شد تا به همراه دوربین 13 مگاپیکسلی (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی، توانایی‌های این کمپانی پر توان چینی را به رخ رقبا بکشد.

camera-phones4

چگونه مسابقه می‌دهند؟!

داوران ما 10 قسمت مختلف را برای رویارویی این زیبارویان (واقعا همه زیبا هستند؟!) در نظر گرفتند. برای آنکه گوشی پیروز در هر مرحله مشخص شود، در انتهای هر بخش یک فرم نظر سنجی گذاشته شد تا آنکه عکاس بهتری بود، یک رای به حسابش ریخته شود! از آنجایی که داوران، به رای برخی از کاربران به دیده تردید می‌نگریستند و نگران بودند که آن‌ها بدون دقت کافی به کیفیت عکس، به نام گوشی محبوب‌شان رای بدهند، تمام اسم‌ها را داخل یک گوی ریخته و به هر مدل نامی دیگر بخشیدند! البته این اسامی جدید بسیار ساده هستند: A – B – C – D – E – F‌ که در بالای هر تصویر، درج شده است.

پس از یک هفته رای گیری پرده‌ها خواهد افتاد و نام واقعی گوشی‌ها نمایان می‌شود (و البته نظرسنجی هم بسته می‌شود).

به روز رسانی: سرانجام روز موعود رسید و نام گوشی‌ها اعلام می‌شود تا ببینید که تا چه میزان حدس شما در یافتن بهترین عکاس، صحیح بوده است (در نظرسنجی نیز نام گوشی‌ها قرار داده شد). در پایان مطلب، سه گوشی برتر که بیشترین رای را از جانب کاربران دریافت کرده‌اند، عنوان خواهد شد.

گوشی A: ال‌جی G3
گوشی B: آی‌فون 6
گوشی C: اچ‌تی‌سی وان M8
گوشی D: سامسونگ گلکسی نوت4
گوشی E: هواوی P7
گوشی F: سونی اکسپریا Z3

در تمام مراحل این آزمایش، تلاش کردیم تا شرایط برای همه مدل‌ها یکسان بوده و حالتی که در آن گوشی‌ها بهترین عکس خودشان را گرفته‌اند، انتخاب کنیم. پس در این 10 مرحله ما را یاری کنید تا ببینیم که به راستی، کدام مدل عملکرد بهتری دارد و تندیس طلایی بهترین عکاس آی‌تی‌رسان را از آن خود خواهد کرد.

شات اول: محیط باز با نور کافی

در مرحله نخست از 6 قهرمان خود خواستیم تا در یک محیط باز و زیر نور آفتاب، از محیطی گسترده عکس بگیرند. بدیهی است که در چنین شرایطی که نور هم به وفور وجود دارد، گوشی‌ها بایستی بهترین تصاویر را گرفته و عاری از هر نویزی باشند.

Sample1-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات دوم: نگاه مستقیم به آفتاب

از آنجایی که مرحله نخست خیلی ساده بود، گوشی‌ها را به یک چالش جدی‌تر دعوت کردیم. بدین ترتیب که لنزهای آن‌ها را مستقیم به آفتاب دوخته و توانای‌شان را در نشان دادن چنین منبع نور بزرگی سنجیدیم.

Sample3-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات سوم: تصویر گل

عکاسی از یک گل خوش بر و رو از فاصله‌ای نزدیک و در زیر نور کافی، سومین قسمت رقابت بود و بایستی دید کدامیک در نشان دادن رنگ قرمز این گل و سایه روشن گلبرگ‌ها بهتر عمل کرده است.

Sample2-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات چهارم: نور معمولی اتاق

گوشی‌های قهرمان ما در این بخش از یاری آفتاب به صورت مستقیم محروم شدند اما در اتاقی با نور متوسط که همچنان از کمک غیر مستقیم نور خورشید بهره می‌برد، شروع به عکاسی از سوژه‌ای ثابت کردند.

Sample4-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات پنجم: اتاق با نور کم و بدون فلاش

این بار شرایط را برای هنرمندان خودمان باز کمی سخت‌تر کردیم و در حالی‌که گرسنه هم به نظر می‌رسیدند، یک سبد میوه را در محیطی نسبتا تاریک قرار داده و از آن‌ها خواستیم که بدون کمک فلاش، از این سوژه خوشمزه عکس بیندازند.

Sample5-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات ششم: اتاق با نور کم و با فلاش

از آنجایی که برخی از گوشی‌ها اعتراض می‌کردند ما نفهمیدیم از چی عکس گرفتیم، این بار اجازه دادیم تا از نور فلاش به منظور بهره گیری بهتر از رنگ و بوی سوژه استفاده کنند. اما نور فلاش آن‌ها، توانسته سوژه را به صورت طبیعی نشان دهد؟

Sample6-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات هفتم: شب

وقتی که شما با محیطی گسترده از شهر که هنگام شب بوده و در دل تاریکی قرار دارید، روبه‌رو شوید، فلاش‌های کوچک گوشی‌ها هیچ کمکی به روشنایی محیط بدین بزرگی نخواهند کرد. در این شرایط، کدام مدل بهتر عکس گرفته است؟

Sample7-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات هشتم: عکس سلفی

نوبتی هم باشد، این بار به عکاسی سلفی می‌رسیم، جایی که دوربین‌های جلویی بایستی هنرنمایی خودشان را از چهره یکی از داوران ما که مجبورش کردیم به جلوی دوربین برود، نشان دهند. تصویر پس زمینه هم نسبتا روشن انتخاب شد تا کار این پرچمداران کمی دشوارتر شود.

Sample10-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات نهم: HDR

تمام مدل‌ها توانایی عکس‌برداری HDR را داشتند و به همین خاطر یک سوژه با بک گراند روشن و جزئیات نسبتا زیاد را برگزیدیم تا ببینیم با HDR روشن، کدام گوشی می‌تواند نسبت کنتراست را به خوبی رعایت کرده و تعادل نوری سوژه نزدیک و دور را به درستی نمایش دهد.

Sample8-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

شات دهم: زوم

دوربین‌های این پرچمداران از میزان مگاپیکسل مشابهی بهره نمی‌گرفتند، اما از آنجایی که زوم بر روی عکس‌ها برای بسیاری از کاربران مهم است، در آخرین مرحله اقدام به تعیین توانایی آن‌ها در چنین امر مهمی کردیم. یک تابلو در دور دست‌ها که عنوان بانک مهر اقتصاد بر رویش نقش بسته بود (اسپانسر ما نیست‌ها!)، برگزیدیم و آن را برای‌تان بزرگ‌نمایی کردیم تا ببینید کدام گوشی جزئیات بهتری را به نمایش در آورده است.

Sample9-ITresan

کدام یک عکاس بهتری است؟ (نظرسنجی بسته شد)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلام آخر

امیدواریم این 10 مرحله مقایسه بتواند در انتخاب برترین دوربین بین این پرچمداران بزرگ بازار شما را راهنمایی کند. از امروز تا هفته دیگر همین موقع، شما می‌توانید در نظر سنجی شرکت کنید و پس از پایان یافتن این زمان، نام گوشی‌ها مشخص شده و به جای حروف انگلیسی در فرم نظرسنجی قرار می‌گیرند و شما خواهید دانست کدام مدل، به راستی عملکرد بهتری داشته است.

camera-phones2

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    سطح این سایت در چه حدی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 231
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 2,256
  • بازدید کلی : 45,886